Gyengénlátó barát felület

Közzétételek

  • TÁJÉKOZTATÓ - AZ EQUILOR ZRT. ÜGYFÉLFORGALMI IRODÁJA HELYSZÍNÉNEK, ÜZLETSZABÁLYZATÁNAK ÉS DÍJTÉTELEINEK MÓDOSÍTÁSa, személyes ügyintézés korlátozása 2019. november 15-én

    2019.11.12.

    Korábbi tájékoztatásunkhoz kapcsolódva az EQUILOR Zrt. ezúton tájékoztatja tisztelt ügyfeleit, hogy 2019. november 18. napjától módosul a személyes ügyintézés helyszíne, amely időponttól ügyfeleink személyes ügyintézéshez az EQUILOR új székhelyén, a 1026 Budapest, Pasaréti út 122-124. szám alatt, a Mozium Irodaházban található ügyfélforgalmi irodánkat használhatják.
    Tájékoztatjuk továbbá ügyfeleinket, hogy Társaságunk 2019. november 15-én, pénteken az ügyfélszolgálati iroda áthelyezése miatt nem nyílik lehetőség személyes ügyintézésére.
    Fontos, hogy a személyes ügyintézés korlátozása alapvetően nem érinti a telefonos, elektronikus, online megbízások végrehajtását, illetőleg az ilyen típusú ügyintézést, mindazonáltal a telefonközpont átállítása miatt 2019. november 15. 19 óra 30 perctől 2019. november 18. 6 óra 00 percig Társaságunk vezetékes hívószámai nem lesznek elérhetők.
    A 2019. november 15-i kereskedési napon 19 óra 30 perctől az amerikai piacokra vonatkozó ügyleti megbízások a +36-30-228-0129-es rögzített mobilszámon adhatók meg.
    A fent jelzettek nem érintik továbbá az ELMÜ és ÉMÁSZ nyilvános ajánlattétellel kapcsolatos ügyintézést sem, amelyre a korábban jelzetteknek megfelelően a 1026 Budapest, Pasaréti út 122-124. szám alatt nyílik lehetőség.
    Fontos, hogy 2019. november 18. napjától, ill. a személyes ügyintézés korlátozása miatt 2019. november 15. napjától a személyes ügyintézés lehetősége a Szépvölgyi Irodaparkban, 1037 Budapest, Montevideo u. 2/C, III. em. alatti címen megszűnik.
    Egyéb elérhetőségeinkben, így például telefon, telefax, e-mail, illetve az ügyfélforgalmi rendben nem történik változás.
    Az Üzletszabályzat és Díjtételek módosítása az EQUILOR ügyfélforgalmi irodájának és székhelyének módosításához kapcsolódik, amely rögzítésre került a dokumentumokban. A Díjtételek módosítása magába foglalja továbbá a befektetési jegyek forgalmazási kondícióinak aktualizálását, amely keretében a Generali Alapkezelő Zrt. által kibocsátott befektetési jegyek törlésre kerültek a forgalmazott alapok listájából, figyelemmel arra, hogy az EQUILOR ezen alapokat a jövőben nem forgalmazza.

  • Tájékoztatás székhelyváltozás időpontjának módosulásáról

    2019.10.30.

    2019. október 22. napján tájékoztattuk ügyfeleinket az EQUILOR Zrt. székhelyének, személyes ügyintézés helyének változásáról, valamint az Üzletszabályzat, Díjtételek módosításáról.

    Az ügyfelek kiszolgálásának megszokott színvonalú biztosítása érdekében az ügyfélforgalom áthelyezésére az alábbiak szerint kerül sor.

    • 2019. november 18. napjáig az elsődleges ügyfélforgalmi helyszínéként továbbra is megszokott 1037 Budapest, Montevideo u. 2/C I. lépcsőház, III. em. címen található Régi irodánk működik, ahol a megszokott módon vehetők igénybe szolgáltatásaink.
    • 2019. november 04. napjától 2019. november 18. napjáig a 1026 Budapest, Pasaréti út 122-124. címen található Új irodánkban kizárólag korlátozott, az ELMŰ Nyrt. és az ÉMÁSZ Nyrt. részvényeire vonatkozó nyilvános vételi ajánlattal kapcsolatos ügyfélforgalmi szolgáltatások vehetők igénybe (https://www.equilor.hu/aktualis/).
    • 2019. november 18. napjától a teljes ügyfélforgalmi ügyintézés áttelepül 1026 Budapest, Pasaréti út 122-124. címen található Új irodánkba, ettől a naptól a 1037 Budapest, Montevideo u. 2/C I. lépcsőház, III. em. címen található Régi irodánkban az ügyfélszolgálati ügyintézés megszűnik.

    Kérjük, hogy a személyes ügyintézés helyére vonatkozó korábbi, 2019. október 22-i tájékoztatónkat legyenek kedvesek figyelmen kívül hagyni.

    Fentiekhez kapcsolódóan tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a Társaság Igazgatósága a módosított Üzletszabályzat és Díjtételek hatálybalépését 2019. november 18. napjára módosította.

    További információkkal ügyfélszolgálatunk áll ügyfeleink szíves rendelkezésére a (36-1) 430-3980-as telefonszámon.

  • TÁJÉKOZTATÓ AZ EQUILOR ZRT. vezetékes telefonvonalainak karbantartásáról

    2019.10.22

    Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy vezetékes telefonvonalaink karbantartása miatt 2019.10.24., csütörtök 20 órától 2019.10. 25., péntek 6 óráig valamint 2019. 11. 01., péntek 17 óra 30 perctől 2019.11.04., hétfő 6 óráig Társaságunk nem lesz elérhető a megszokott vezetékes hívószámokon.
    A vezetékes kapcsolási számok karbantartása alatt az EQUILOR az alábbi mobil hívószámokon érhető el:

    (+36) 30-228-0129
    (+36) 30-248-4165
    (+36) 30-248-4168
    (+36) 30-317-9685
    (+36) 30-318-2472

    A karbantartási időszakot kivéve és azt követően vezetékes telefonszámaink a megszokott rend szerint működnek.

  • TÁJÉKOZTATÓ - FEDEZETBEFOGADÁSI ÉS ÉRTÉKELÉSI SZABÁLYOK MÓDOSULÁSA 2019.10.14.

    2019.10.11.

    Az EQUILOR Zrt. (1037 Budapest, Montevideo u. 2/C; Cg.: 01-10-041431) ezúton tájékoztatja Ügyfeleit a 2019. október 14. napjától hatályos a letétképzési kötelezettség meghatározásának, illetve a fedezetek befogadásának és értékelésének rendjéről szóló tájékoztató módosított tájékoztatójának közzétételéről. Kérjük Ügyfeleinket, a tájékoztató figyelmes áttanulmányozására és az esetlegesen szükségessé váló intézkedések határidőben történő megtételére. A tájékoztatóval kapcsolatos kérdések esetén kérjük, hogy forduljanak munkatársainkhoz.

  • Az Equilor Befektetési Zrt. 2019. évi kockázatkezelési közzététele

    2019.09.26

    Az Európai Parlament és a Tanács 575/2013/EU hitelintézetekre és befektetési vállalkozásokra vonatkozó prudenciális követelményekről és a 648/2012/EU rendelet módosításáról szóló rendelet alapján.
    Kockázatkezelési közzététel

  • ÚJRAAZONOSÍTÁS 2019. – MÓDOSULT A HATÁRIDŐ

    2019.06.26.

    A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) 79. §-a szerinti tényleges tulajdonosi nyilatkozat megtételére és adategyeztetésre vonatkozó intézkedések határidejét a 2019. június 25. napján hatályba lépett 2019. évi XLIX. törvény módosította, a nyilatkozattételi és adategyeztetési kötelezettség új határideje 2019. október 31. A határidő elmulasztása esetén az EQUILOR többi más szolgáltatóhoz hasonlóan a jogszabály értelmében köteles megtagadni az ügyfél ügyleti megbízásait, és zárolni az érintett ügyfelek számláit. Kérjük, hogy az adatok zökkenőmentes feldolgozása érdekében már a határidőt megelőzően, lehetőleg 2019. október 1. napjáig tegyenek eleget a tájékoztatókban foglaltaknak. A törvénymódosítás miatt az EQUILOR megfelelően módosította az alábbi tájékoztatókat, kérjük az ügyintézés megkezdése előtt a tájékoztatók figyelmes átolvasását.

    A módosított tájékoztatók alábbi linkeken érhetők el:

  • TÁJÉKOZTATÓ AZ EQUILOR PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁSRENDJÉT ÉRINTŐ MÓDOSÍTÁSOKRÓL

    2019.06.18.

    Az EQUILOR Zrt. ezúton tájékoztatja Ügyfeleit üzletszabályzatának mellékletét képező ügyfelek részére szóló panaszkezelési szabályzatának 2019. június 27. napján hatálybalépő módosításairól.
    Az ügyfelek részére szóló panaszkezelési szabályzat az alábbi linken érhető el:
    Panaszkezelési szabályzat
    A panaszkezelés szabályait érintő módosítások részleteiről további információk érhetők el ügyfélszolgálatunkon, ill. üzletkötő munkatársainknál.

  • Újraazonosítás 2019.

    Az EQUILOR az alábbiak szerint tájékoztatja tisztelt ügyfeleit a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény, új Pmt. által meghatározott egyes kötelezettségekkel kapcsolatban az ügyfeleket érintő intézkedésekről.
    Az új Pmt. által előírt intézkedések kizárólag a 2017. június 26. napját megelőzően - az új Pmt. hatálybalépését megelőzően - számlát nyitó, természetes személy és jogi személy ügyfelekre vonatkoznak. Nem vonatkozik továbbá az állomány-átruházásban átvett ügyfelek számláira, illetőleg azon ügyfelekre, amelyek 2017. június 26-át követően már részt vettek az ismételt azonosításban.
    Az új Pmt. alapján az érintett ügyfelek számára ismételt tényleges tulajdonos személyére vonatkozó nyilatkozattételi és adategyeztetési kötelezettség került előírásra.
    Az intézkedések megtételének határideje 2019. június 26. A határidő elmulasztása esetén az EQUILOR többi más szolgáltatóhoz hasonlóan a jogszabály értelmében köteles megtagadni az ügyfél ügyleti megbízásait, és zárolni az érintett ügyfelek számláit. Kérjük, hogy az adatok zökkenőmentes feldolgozása érdekében már a határidőt megelőzően, lehetőleg 2019.06.20. napjáig tegyenek eleget a tájékoztatókban foglaltaknak.
    Részletes információkat alábbi tájékoztatókban foglaltuk össze, kérjük az ügyintézés megkezdése előtt a tájékoztatók figyelmes átolvasását.

    Tájékoztatók

  • A BSZT. 123/A.§-A szerinti közzététel

    2019.04.11.

    A Bszt. 123/A.§. alapján az EQUILOR alábbiakban teszi közzé a Felügyelet H-JÉ-III-B-18/2019. számú határozatának rendelkező részét.

  • TÁJÉKOZTATÓ 2019. ÉVI ÜGYFÉLFORGALMI ÉS KERESKEDÉSI RENDRŐL

    2019.03.05.

    Az EQUILOR Befektetési Zrt. ezúton kívánja tájékoztatni Tisztelt Ügyfeleit a 2019. évi, az egyes ünnepek és a munkaszüneti napok körüli, a naptár szerinti munkarendtől való eltéréssel járó munkarend következtében kialakított ügyfélforgalmi és kereskedési rendről. Részletes információk az alábbi linken érhetők el:

    Tájékoztató ügyfélforgalmi szünnapról

  • TÁJÉKOZTATÓ AZ EQUILOR VÉGREHAJTÁSI POLITIKÁJÁNAK MÓDOSÍTÁSÁRÓL

    2018.12.21.

    Az EQUILOR Befektetési Zrt. ezúton kívánja tájékoztatni Tisztelt Ügyfeleit Üzletszabályzatának mellékletét képező Végrehajtási politikájának 2019. január 02. napjától hatálybalépő módosításáról. Amennyiben az Ügyfél a módosított végrehajtási politikát, mint az Üzletszabályzat mellékletét akár részben, akár teljes egészében nem fogadja el, úgy az Ügyfél jogosult az EQUILOR-nál fennálló valamennyi szerződését, a módosított végrehajtási politika hatályba lépését megelőző banki napra, írásban felmondani, az Üzletszabályzat 1. A szabályzat hatálya pontjában foglaltak szerint. A módosított végrehajtási politika tájékoztatója az alábbi linken érhető el:

    Tájékoztató az EQUILOR Befektetési Zrt. Végrehajtási Politikájáról

  • Tájékoztató az equilor Zrt. üzletszabályzatának és adatvédelmi tájékoztatójának módosításáról

    2018.05.25.

    Ezúton tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2018. június 04. napjától módosul az EQUILOR Befektetési Zrt. Üzletszabályzata és Adatvédelmi tájékoztatója.

    Üzletszabályzat

    A módosítások az EQUILOR által az ügyfél részére küldött postai értesítésekkel kapcsolatos szabályokat érintik, azaz az Üzletszabályzat 7. Értesítés, kézbesítés pontját. A módosítás alapján az EQUILOR felfüggesztheti az Ügyfél postai úton történő értesítését az üzleti és értékpapírtitok védelme érdekében azon esetekben, amikor az Ügyfél számára feladott postai küldemény kézbesítése az üzletszabályzatban meghatározott okok miatt ellehetetlenül. A módosított, 2018. június 04. napján hatálybalépő Üzletszabályzat alábbi linken érhető el.

    Üzletszabályzat

    Adatvédelmi tájékoztató

    2018. május 25. napjával hatályba lép az Európai Unió új adatvédelmi jogszabálya, az Általános Adatvédelmi Rendelet (General Data Protection Regulation – „GDPR”). A GDPR célja, hogy Ön nagyobb ellenőrzést gyakorolhasson a személyes adatainak felhasználása felett. Figyelemmel az új szabályozásra Társaságunk a mai nappal új adatvédelmi tájékoztatót vezetett be. Az adatvédelmi tájékoztató alábbi linken tekinthető meg.

    Adatvédelmi tájékoztató

  • Tájékoztató az equilor összeférhetetlenségi politikájának módosításáról

    2018.04.20.

    Az EQUILOR Befektetési Zrt. ezúton kívánja tájékoztatni Tisztelt Ügyfeleit Üzletszabályzatának mellékletét képező Összeférhetetlenségi politikájának 2018. április 25. napjától hatálybalépő módosításáról. Amennyiben az Ügyfél a módosított összeférhetetlenségi politikát, mint az Üzletszabályzat mellékletét akár részben, akár teljes egészében nem fogadja el, úgy az Ügyfél jogosult az EQUILOR-nál fennálló valamennyi szerződését, a módosított összeférhetetlenségi politika hatályba lépését megelőző banki napra, írásban felmondani, az Üzletszabályzat ''1. A szabályzat hatálya pontjában'' foglaltak szerint. A módosított összeférhetetlenségi politika tájékoztatója az alábbi linken érhető el:

    Tájékoztató az EQUILOR Befektetési Zrt. Összeférhetetlenségi Politikájáról

  • Tájékoztató - MIFID II, jelentős változások

    2017.12.15.

    Az EQUILOR ezúton tájékoztatja tisztelt ügyfeleit a Társaságunktól igénybevett befektetési és kiegészítő befektetési szolgáltatásokat érintő, 2018 januárjától hatálybalépő jogszabályi változásokról.

    A MiFID 2 (Markets in Financial Instruments Directive) irányelv (2014/65/EU irányelv) valamint a kapcsolódó uniós szintű végrehajtási rendeletek jelentős változásokat eredményeznek a hazai szabályozói környezetben, amely jelentős hatással van a szolgáltatók és ügyfelek közötti üzleti kapcsolatra.

    Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el alábbi tájékoztatónkat.

    Annak érdekében, hogy 2018. január 3-tól változatlan színvonalon biztosíthassuk Önnek szolgáltatásainkat több kérdésben szükséges az Ön kifejezett hozzájárulása, amelyet az alábbi nyilatkozat kitöltésével, aláírásával tehet meg.

    Kérjük, hogy a nyilatkozatot haladéktalanul, de legkésőbb 2018. január 3-ig szíveskedjen az EQUILOR részére postán, vagy személyesen (1037 Budapest, Montevideo u. 2/C), faxon (06-1-430-3981), illetve szkennelve az info@www.equilor.hu e-mail címre eljuttatni. 2017. december 20-tól a nyilatkozat elektronikusan megtehető az EQUILOR Direct rendszeren keresztül.

  • Tájékoztató – Pláninvest Bróker Zrt. Equilor Zrt. állomány-átruházás

    2017.11.30.

    Az EQUILOR Zrt. ezúton tájékozatja tisztelt érintett ügyfeleit, hogy a Pláninvest Bróker Zrt. és EQUILOR Zrt. között 2017.05.24. napján létrejött, 2017.08.01. és 2017.08.29. napján módosított a Felügyelet H-EN-III-297/2017. számú, 2017. augusztus 31. napján kelt határozatával engedélyezett állomány-átruházási megállapodás alapján, az ügyfelek előzetes értesítésével összhangban az állományok EQUILOR részére történő átadására 2017. november 28-29. napján sor került. A Pláninvest Zrt. által meghatározott ügyfelek számára az EQULOR az ügyfél- és értékpapírszámlákat megnyitotta és az ügyfelek részére átadott eszközöket az EQUILOR a számlákon jóváírta.

  • MIFID II és Európai piaci infrastruktúra rendelettel (EMIR) Kapcsolatos tájékoztatás jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti formában műküdő ügyfelek részére

    2017.10.19.

    Az Európai Bizottság által kidolgozott MiFID I uniós irányelvet 2014 júniusában váltotta fel az új, MiFID II irányelv és a kapcsolódó rendelet (MiFIR). Az új szabályozás jelentősen módosítja a befektetési és kiegészítő befektetési szolgáltatások nyújtásának, ill. igénybevételének szabályait és célul tűzte ki a befektető-védelmi szabályok további erősítését, ill. a szolgáltatók működésére vonatkozó transzparencia követelmények fokozását. Fentiek mellett módosult a 648/2012/EU Rendelet (EMIR) is. Az EQUILOR ezúton tájékoztatja tisztelt jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti formában működő ügyfeleit a fentiekben jelzett jogszabályok által meghatározott, ügyfeleket érintő változásokról, ill. az ügyfelek részéről szükségessé váló intézkedésekről.

    A tájékoztatók a jogszabályi megfelelés szempontjából fontos információkat tartalmaznak, ezért kérjük, figyelmesen olvassa el és a rövid határidőkre tekintettel lehetőség szerint minél hamarabb tegye meg a szükséges intézkedéseket, így pl. LEGAL ENTITY IDENTIFIER igénylését, kapcsolódó megállapodások aláírását.

    Az EQUILOR LEI kódja: 529900T1LKV7RHL9PV68 További információkért kérjük, hogy forduljon üzletkötőjéhez.

  • Tájékoztató az Equilor díjtételeit és a panaszkezelés eljárásrendjét érintő módosításokról

    2017.03.28.

    Az EQUILOR Zrt. ezúton tájékoztatja Ügyfeleit üzletszabályzatának mellékletét képező díjtételeinek és ügyfelek részére szóló panaszkezelési szabályzatának 2017. április 03. napján hatálybalépő módosításairól.

    A módosított díjtételek megtekinthetők a következő linken:
    2017.04.03. napjától hatályos díjtételek

    A módosítások a tőzsdén nem jegyzett, tulajdonviszonyt megtestesítő, ill. egyéb, nyilvános piaci árral nem rendelkező értékpapírok tekintetében felszámításra kerülő letét őrzési és kezelési díj számítás alapjának meghatározását érintik.

    Az ügyfelek részére szóló panaszkezelési szabályzat az alábbi linken érhető el:
    Panaszkezelési szabályzat

    A kondíciós listát, ill. panaszkezelés szabályait érintő módosítások részleteiről további információk érhetők el ügyfélszolgálatunkon, ill. üzletkötő munkatársainknál.

  • Értesítés az ügyfélszámlákról történő pénzátutalásokat, átvezetéseket érintő szabályok változásáról

    2016.01.04.

    Az EQUILOR Befektetési Zrt. ezúton értesíti Tisztelt Ügyfeleit, hogy a dematerializált értékpapír előállításának és továbbításának módjáról és biztonsági szabályairól, valamint az értékpapír-számla, központi értékpapír-számla és az ügyfélszámla megnyitásának és vezetésének szabályairól szóló 284/2001. (XII. 26.) Korm. rendelet módosítása következtében 2015.12.31. napjától nem nyílik lehetőség a pénzátutalási, pénzátvezetési megbízást adó ügyfél személyétől eltérő személy nevére szóló számlára történő pénzátutalási, pénzátvezetési megbízások végrehajtására.

    A fentiek szerint 2015.12.31. napjától a számla felett rendelkezni jogosult az EQUILOR-nál vezetett ügyfélszámlájáról törvény eltérő rendelkezése hiányában kizárólag a számlatulajdonos nevére szóló más ügyfélszámlára vagy a számlatulajdonos nevére szóló, hitelintézetnél vezetett fizetési számlára kezdeményezhet pénzátutalást, átvezetést. Tájékoztatjuk, hogy a fenti jogszabályi rendelkezésnek nem megfelelő átutalásokat Társaságunk visszautasítja.

  • Tájékoztató - fedezetbefogadási és értékelési szabályok módosulása

    Az EQUILOR Zrt. (1037 Budapest, Montevideo u. 2/C; Cg.: 01-10-041431) ezúton tájékoztatja Ügyfeleit a 2015. november 10. napjától hatályos a letétképzési kötelezettség meghatározásának, illetve a fedezetek befogadásának és értékelésének rendjéről szóló tájékoztató módosított tájékoztatójának közzétételéről. Kérjük Ügyfeleinket, a tájékoztató figyelmes áttanulmányozására és az esetlegesen szükségessé váló intézkedések határidőben történő megtételére. A tájékozatóval kapcsolatos kérdések esetén kérjük, hogy forduljanak munkatársainkhoz.

    Tájékoztató

  • Értesítés allianz pénzpiaci nyilvánosan nyíltvégű befektetési alap Equilor Zrt. általi forgalmazásának megszűnéséről

    2015.06.02.

    Az EQUILOR Zrt. (székhely: 1037 Budapest, Montevideo u 2/C. 3. em., cégjegyzékszám: 01-10-041431) ezúton tájékoztatja tisztelt Ügyfeleit, hogy az Allianz Alapkezelő Zrt. (székhely: 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 48-52..; Cg.: 01-10-045969) valamint az EQUILOR Befektetési Zrt. közötti megállapodás értelmében az Allianz Alapkezelő Zrt. által kibocsátott, alábbiakban jelzett befektetési jegyek forgalmazása, a befektetési jegyek kezelési szabályzata módosításának Magyar Nemzeti Bank által történő jóváhagyását követő 5 munkanap elteltével Társaságunknál megszűnik. Ezen időponttól kezdődően az EQUILOR Zrt. nem vesz részt a befektetési jegyek forgalmazásában, azaz ügyfeleinknek nem nyílik lehetősége az alábbi befektetési jegyek vételére és visszaváltására az EQUILOR Zrt. igénybevételével.Allianz Pénzpiaci Nyilvánosan Nyíltvégű Befektetési Alap A fentiekben jelzett befektetési jegyek forgalmazásával kapcsolatos további kérdések tekintetében kérjük, hogy tájékozódjanak az Allianz Alapkezelő Zrt. honlapján (https://www.allianz.hu/hu/alapkezelo/).

  • Fontos tájékoztató - ügyletkötési korlátozás

    Az EQUILOR Befektetési Zrt. ezúton tájékoztatja ügyfeleit az EURÓPAI UNIÓ TANÁCSÁNAK az ukrajnai helyzetet destabilizáló orosz intézkedések miatt hozott korlátozó intézkedésekről szóló 2014. július 31-i 833/2014/EU RENDELETE és az azt módosító 960/2014/EU Tanácsi RENDELET alapján Oroszországgal szemben alkalmazandó szankcióinak befektetési szolgáltatásokat érintő ügyletkötést korlátozó intézkedéseiről. Jelen tájékoztatóban foglaltak hatályon kívül helyezik az EQUILOR korábbi, 2014. augusztus 1-jei tájékoztatóját.

    Tilalommal érintett eszközök, ügyletek köre a Rendelet és módosításának 5. cikke alapján:

    (1) Tilos az alábbiak által 2014. augusztus 1-jétől 2014. szeptember 12-ig kibocsátott, 90 napot meghaladó futamidejű, illetve a 2014. szeptember 12. után kibocsátott, 30 napot meghaladó futamidejű átruházható értékpapírokat és pénzpiaci eszközöket közvetlenül vagy közvetve vásárolni, értékesíteni, kibocsátásukhoz befektetési szolgáltatást vagy egyéb segítséget nyújtani, illetve ezekkel kapcsolatos bármely egyéb tranzakciót végrehajtani, amennyiben azokat a következők bocsátották ki:

    a)2014. augusztus 1-jétől az orosz gazdaság versenyképességének, diverzifikációjának és a beruházások ösztönzésének előmozdítására kifejezett megbízással rendelkező, oroszországi székhelyű, 50 %-nál magasabb arányban állami tulajdonban vagy állami ellenőrzés alatt álló, a III. mellékletben felsorolt meghatározó hitelintézet vagy más meghatározó intézmény; vagy
    b)olyan Unión kívüli székhelyű jogi személy, szervezet vagy szerv, amely tulajdonosi jogainak több mint 50 %-ával közvetve vagy közvetlenül a III. mellékletben felsorolt valamely szervezet rendelkezik; vagy
    c)olyan jogi személy, szervezet vagy szerv, amely az e bekezdés b) pontjában említett vagy a III. mellékletben felsorolt valamely szervezet nevében vagy irányítása szerint jár el.

    (2) Tilos a 2014. szeptember 12. után kibocsátott, 30 napot meghaladó futamidejű átruházható értékpapírokat és pénzpiaci eszközöket közvetlenül vagy közvetve vásárolni, értékesíteni, kibocsátásukhoz befektetési szolgáltatást vagy egyéb segítséget nyújtani, illetve ezekkel kapcsolatos bármely egyéb tranzakciót végrehajtani, amennyiben azokat a következők bocsátották ki:

    a)túlnyomóan katonai felszerelések vagy szolgáltatások megtervezésével, előállításával, értékesítésével vagy kivitelével foglalkozó, jelentős tevékenységet kifejtő, oroszországi székhelyű, az V. mellékletben felsorolt jogi személy, szervezet vagy szerv, kivéve az űriparban vagy az atomenergia-ágazatban működő jogi személyeket, szervezeteket vagy szerveket;
    b)a VI. mellékletben felsorolt, oroszországi székhelyű állami ellenőrzés alatt vagy 50 %-nál magasabb arányban állami tulajdonban álló olyan jogi személy, szervezet vagy szerv, amely teljes eszközértékének becsült értéke feltehetőleg meghaladja az egybillió orosz rubelt, és amely becsült bevételének legalább 50 %-a nyersolaj vagy kőolajtermékek értékesítéséből vagy szállításából ered;
    c)olyan Unión kívüli székhelyű jogi személy, szervezet vagy szerv, amely tulajdonosi jogainak több mint 50 %-ával közvetve vagy közvetlenül az e bekezdés a) vagy b) pontjában felsorolt valamely szervezet rendelkezik; vagy
    d)olyan jogi személy, szervezet vagy szerv, amely az e bekezdés a), b) vagy c) pontjában említett valamely szervezet nevében vagy irányítása szerint jár el.

    (3) Tilos 2014. szeptember 12. után akár közvetlenül, akár közvetve az (1) vagy a (2) bekezdésben említett bármely jogi személy, szervezet vagy szerv számára 30 napot meghaladó futamidővel új kölcsönt vagy hitelt nyújtani vagy kölcsön- vagy hitelnyújtás céljából létrejött megállapodásban részt venni, kivéve az olyan kölcsönöket vagy hiteleket, amelyek konkrét és dokumentált célja áruknak az Unió és Oroszország közötti olyan behozatalának, illetve kivitelének, valamint nem pénzügyi szolgáltatásoknak az Unió és Oroszország közötti olyan nyújtásának a finanszírozása, amely nem esik korlátozó intézkedések hatálya alá, illetve kivéve az olyan kölcsönöket, amelyek konkrét és megfelelőképpen alátámasztott célja olyan sürgősségi finanszírozás biztosítása, amely az Unióban székhellyel rendelkező jogi személyekre vonatkozó tőke- és likviditási kritériumoknak való megfelelés érdekében szükséges, és e jogi személyek több mint 50 %-ban egy, a III. mellékletben említett szervezet tulajdonában állnak.

    A Rendelet és módosításának 5. cikke alapján érintett, III. számú melléklet szerinti szervezetek:

    A Rendelet és módosításának 5. cikke alapján érintett, V. számú melléklet szerinti szervezetek:

    1. OPK OBORONPROM
    2. United Aircraft Corporation
    3. URALVAGONZAVOD

    A Rendelet és módosításának 5. cikke alapján érintett, VI. számú melléklet szerinti szervezetek:

    1. ROSNEFT
    2. TRANSNEFT
    3. Gazprom NEFT

    A Rendelet és módosításának teljes terjedelemben alábbi linken érhető el:

    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=OJ:JOL_2014_229_R_0001&from=ENhttp://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?qid=1410507823908&uri=OJ:JOL_2014_271_R_0002

    A hatáskörrel rendelkező magyar hatóságokról szóló információk:

    http://2010-2014.kormany.hu/download/b/3b/70000/ENSZBT-ET-szankcios-tajekoztato.pdf

    Fentiek szerint az EQUILOR Zrt. 2014. szeptember 15. napjától a Rendelet hatálya alá tartozó pénzügyi eszközöket érintő, a rendelet hatálya alá tartozó ügyletek végrehajtását megtagadja.

  • Európai piaci infrastruktúra rendelettel (EMIR) kapcsolatos tájékoztatás

    2014.01.16

    Az EQUILOR ezúton tájékoztatja tisztelt jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti formában működő ügyfeleit a 648/2012/EU Rendelet (EMIR) által meghatározott, az EU-ban székhellyel rendelkező származékos ügyleteket bonyolító vállalkozásokat érintő különböző kötelezettségekről.

    A tájékoztatók a jogszabályi megfelelés szempontjából fontos információkat tartalmaz, ezért kérjük, figyelmesen olvassa el és a rövid határidőkre tekintettel lehetőség szerint minél hamarabb tegye meg a szükséges intézkedéseket, így pl. LEGAL ENTITY IDENTIFIER igénylését, kapcsolódó megállapodások aláírását.

    Az EQUILOR LEI kódja: 529900T1LKV7RHL9PV68 További információkért kérjük, hogy forduljon üzletkötőjéhez.